De Hygos Group bestaat uit zo’n 17 groothandels in Nederland, Duitsland en Roemenië en is nog steeds groeiende. Dat begon allemaal met Cemex (voorheen Cemex Trescon) een groothandel in hygiene artikelen, waar wij in 2019 betrokken waren bij de implementatie van AFAS hun nieuwe erp-systeem.
In 2020 ging Cemex live met AFAS en in 2021 kwam de vraag of we nog 4 bedrijven onder de Hygos vlag wilde integreren, zodat dit systeem een centraal erp-systeem kon worden voor de Hygos Group.
In 2021 haalden wij 4 bedrijven van Hygos Group over naar het centrale erp. Hierdoor deelden zij centraal alle artikelen, debiteuren en crediteuren. Het gevolg?
Meer inzicht in omzet en lasten
Minder kosten en meer efficiëntie
Een set aan standaarden qua werkwijze voor al deze bedrijven
Personeel van verschillende vestigingen kunnen elkaar nu opvangen
Centralisatie van administratie
Maar dat niet alleen, ook het warehouse management systeem dat bij Cemex gebruikt werd, werd naadloos geïntegreerd bij twee van deze 4 Hygos vestigingen. Door centralisatie van het ERP-systeem, worden ook andere aanverwante digitaliserings opties mogelijk voor andere vestigingen. De werking ervan is al getest en zij kunnen zo van alle voordelen genieten.
"Het centraliseren van de bedrijven onder de Hygos vlag naar een centraal ERP-systeem, geeft hen de mogelijkheid om data te delen, standaarden te vormen en samen te groeien. En dat past precies bij de slogan van deze mooie groep ‘Sharing Ambition’."