Voor Cemex betekende de samenwerking met de supermarktketen dat ze drie belangrijk datastromen moesten opzetten en automatiseren. Dankzij de overstap naar AFAS konden ze dit snel en efficiënt realiseren.
Dit zijn de drie Order flows die werden ingericht:
Om de samenwerking nog verder te stroomlijnen, werd er ook een proces voor SSCC-labels (Serial Shipping Container Code) toegevoegd. Dit unieke label maakt het volgen van verzendingen in de logistieke keten nóg eenvoudiger en overzichtelijker. De klant kan hiermee op ieder moment precies zien waar een zending zich bevindt, wat zorgt voor volledige transparantie.
Dankzij de overstap naar AFAS konden we snel schakelen voor Cemex en de EDI-koppeling in korte tijd operationeel maken.
AFAS biedt namelijk uitgebreide mogelijkheden om bedrijfsprocessen te automatiseren en koppelingen zoals EDI eenvoudig te implementeren. Voor Cemex betekende dit een enorme efficiëntieslag, zowel intern als in de samenwerking met klanten.
Het resultaat: een efficiënte, foutloze samenwerking
Door de combinatie van een goed ingericht AFAS-systeem en de EDI-koppeling via Transus, verloopt de samenwerking tussen de leverancier en de keten nu soepel en efficiënt.
Bestellingen worden automatisch verwerkt, orders en facturen gaan razendsnel de deur uit en dankzij de SSCC-labels is de logistieke keten volledig inzichtelijk.
Voor ons was dit project een mooie kans om Cemex onze toegevoegde waarde te laten zien en deze koppeling tot stand te brengen. Aan de andere klant heeft Cemex met dit project laten zien hoe snel ze kunnen inspelen op de behoeften van hun klanten. Dankzij de flexibiliteit van AFAS en de kracht van EDI kunnen ze hun klanten optimaal bedienen en zijn ze klaar voor toekomstige uitdagingen.
De overstap naar AFAS en de implementatie van de EDI-koppeling heeft Cemex niet alleen geholpen om de samenwerking met haar klanten te verbeteren, maar ook om hun eigen processen te optimaliseren.
Het resultaat? Snellere doorlooptijden, minder fouten en tevreden klanten. Dit laat zien hoe belangrijk het is om te investeren in de juiste digitale tools en processen om slimmer, sneller en efficiënter te werken.
“Snellere doorlooptijden, minder fouten en tevreden klanten. Dit laat zien hoe belangrijk het is om te investeren in de juiste digitale tools en processen om slimmer, sneller en efficiënter te werken!”